Harry Potter - Golden Snitch

Blog - Dari warna Hitam Ke Warna Putih+Hitam



Salam,

Hari ini Khai akan membuat sedikit pembaharuan dan perubahan dalam blog KhaiAngel.com ni serta memperbaiki template yang bertaburan. Saya ada menerima beberapa pendapat dan review daripada rakan-rakan (Bukan Blogger) Mereka kata, Blog yang bertemakan color hitam macam Khaiangel.com adalah Cool! dan Ohsem! ^^ 


Ini part yang menyedapkan hati, namun mereka cuma datang beberapa kali dan tak kembali lagi. Kenapa? sebap sukar untuk membaca post. Hmmmm..

Blog yang bertemakan warna hitam membuatkan pembaca sukar untuk membaca post, terutamanya pabila post body bewarna gelap. True or not?? Mungkin Khai dah terbiasa menghadap blog Khaiangel.com ni, jadi saya tak perasan (Apa pendapat korang?). Tapi bila saya review balik, saya dapati ada satu benda yang sangat mengejutkan iaitu bounce rate sangat tinggi (Bounce rate = visitors leave the site rather than continue viewing other pages within the same site).

Walaupun Khaiangel.com telah mencapai purata 400+ unique visitors sehari, tapi jumlah page view adalah rendah (walaupun saya dah letak widget related post dan labels). Boleh tengok contoh di bawah ni, purata page view bagi setiap pelawat blog Khai cuma 1.4 page view per visit.


Apakah sebapnya Khaiangel.com mempunyai bounce rate yang tinggi?? Post Info, Tips dan Story Khai semakin banyak dan semakin menarik (Echeh! perasan >.> ). Rupa-rupanya faktor penyumbang kepada bounce rate yang tinggi ialah warna background yang gelap pada post. Itulah yang buatkan saya nak buatkan perubahan dalam Khaiangel.com.

So, korang tunggu dan lihatlah apa kejadiannya pada KhaiAngeL.Com nanti. Khai nak cat background post ke warna putih, dan untuk itu saya terpaksa mengedit KESEMUA POST yang termasuk dalam Label Tutorial Blog Khai!!!!! >.<. Mungkin, ini akan memakan masa beberapa hari, sob sob Sobs!

Eh?? daripada Khai mencarut di sini, baik mulakan kerja sekarang juga!

Peace n Out!

**Sorry, Segala kesulitan yang korang alami sewaktu penyelengaraan ini adalah amat dikesali.

Happy reading, Thankies!~

Tags : KhaiAngel.Com, Tukar warna Blog, Dari warna Hitam ke Warna Putih, Blog warna Hitam, Blog warna Gelap

4 comments:

  1. haha biasa ja tak tau lak kalau org len :D

    ReplyDelete
  2. Tq sbp bagi pendapat Din ^^.. Skarang nii tengah berfikir nak ubah or not.. baru kejap tadi saya ada ubah.. Tapi blog ni kelihatan ganjil la pula bila tukar warna >.>

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Hello @dana kcm.. Publisiti untuk kepentingan sebuah organisasi aladalah dilarang sama sekali.. terutama sekali yang melibatkan wang.. melainkan saya secara sukarela membuatnya.. :) sorry

    ReplyDelete

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved