Harry Potter - Golden Snitch

Naruto Chapter 629 "Windhole" - Review Bahasa Melayu


Rumusan

Kita dibawa kembali ke medan perang dan dilihatkan beberapa benda yang menarik. Madara mengunakan Susano'o untuk menyelamatkan dirinya daripada kuasa Juubi dan berangapan bahawa kuasa serangan Juubi dapat menghapuskan semua shinobi di sekeliling Naruto. Tetapi Naruto telah menggunakan sisa chakranya yang ada untuk menyelamatkan mereka semua. Keadaan ini merupakan sangat hebat. Halaman seterusnnya telah menarik perhatian saya. Kita boleh lihat, naruto berdiri di hadapan beserta dengan bayang-bayang semua Bijuu. Kemudian kita boleh lihat mata so6p (Sage of six pain) yang menyimpul seribu satu makna. Kemungkinan, keadaan ini berlaku kerana naruto sangatlah menyerupai Sage dan ini menjadikan Juubi 10th tail menjadi lebih ganas.

Dalam page seterusnya Kita boleh melihat bahawa 10th tail hampir mencapai bentuk terakhir dengan penambahan beberapa otot. Tetapi kelelahan yang menimpa Naruto telah menyebapkan chakra yang diberi kepada para shinobi perlahan-lahan menghilang. Selepas tu, kita akhirnya dibawa ke scene Obito dan Kakashi. Kakashi berlari meluru ke arah Obito dendan Raikiri di tangannya, namun dia terhenti sebelum mengenakannya pada sasaran. Obito kemudiannya menerangkan kenapa Kakashi teragak-agak untuk membunuhnya. Kakashi kemudiannya menjelaskan bagaimana Obito masih boleh menjadi baik dan bagaimana impian Naruto serupa dengan impian Obito yang asal. Tetapi selepas tu kita dibawa ke dalam part yang lebih menarik.

Obito tidak memulakan perang itu hanya kerana Rin, dan ini rasanya boleh membuatkan kita gembira. Kita dapat tahu apa sebenarnya yang telah berlaku terhadap Rin. Rin telah diculik oleh "the hidden mist" dan dijadikan Jinchuriki kepada three tails. Kakashi cuba untuk menyelamatkannya, tetapi Rin mengarahkan Kakashi untuk membunuhnya kerana bimbang dipergunakan oleh Hidden Mist untuk menyerang Hidden Leaf. Semasa Kakashi sedang menyerang penculik yang menculik Rin, Rin telah meluru kehadapannya memyebapkan raikiki yang berada pada tangan Kakashi menembusi badan Rin. Rin telah memilih kematiannya sendiri dan Obito memang menyedari hal ni dari awal lagi. Dalam penghujung Chapter kita mendapat tahu sebap mengapa Obito memulkan peperangan, iaitu kerana sistem dalam kampung dan shinobi. Bersambung dalam chapter 630...


Naruto Chapter 629 Review Bahasa Melayu

Apa yang menarik
1st  - Saya rasakan, perkara yang yang sangat menarik kita boleh lihat dalam chapter ni ialah bahagian di mana Naruto di selubungi bayang-bayang Sage. Ini telah Menyebapkan Juubi bertindak balas dan menjadi ganas kerana dia teringatkan Sage dan so6p dalam diri Naruto.

2nd  - Ia seolah-olah, pakatan shinobi tidak mempunyai apa-apa harapan lagi tambahan pula, chakra Kyubi telah habis digunakan. Keadaan ini meningkatkan peluang kita untuk melihat peringkat di mana para Hokage yang ada bersama-sama Sasuke tiba ke medan perang.

3rd  - Rin bukan satu-satunya sebab mengapa Obito memulakan perang. Ini adalah berita baik. mengapa perlu memulakan perang atas dasar percintaan??

4th  - Kita dapat tahu sebap mengapa Kakashi bunuh Rin. Ceritanya agak masuk akal.

Tak menarik
1st  - Kita tahu bagaimana Obito mengetahui hal tentang kematian Rin dan juga punca utama dia memulakan perang.

2nd  - Lubang pada badan Obito. Saya harap ia bukan lubang plot atas sebab-sebab yang tak masuk akal.


Persoalan
Bagaimana Obito mengetahui kebenaran mengenai Rin?
Adakah Naruto akan mendapat mana-mana kuasa yang ada pada Sage?

Quotes
Obito: " You don't have to feel guilty Kakashi. This wind hole was opened by this hell of a world. "
Hinata: " Everyone let us join our forces!! "

Rating
4.5/5

Khai suka dengan chapter ni. Kalau Obito memberitau cara dia mendapat tahu mengenai Rin rating ni mungkin mecapai 5 :)


Note : My first review on Naruto. Akan bersambung dari masa ke semasa :D


Next Chapter Review : Naruto Chapter 630 "What can fill a hole"


Tags: Baca Naruto 630 Bahasa Melayu, Naruto 630 Manga, Naruto 630 online, Naruto 630 chap, Naruto 630 chapter, Naruto 630 Review, Naruto 630 Manga Review, Read Naruto 630, Naruto 630
Image Credit : All Credits belong to their respective owner (link Needed)

No comments:

Post a Comment

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved