Harry Potter - Golden Snitch

Tips - Persediaan Di Bulan Ramadan

Berpuasa di bulan Ramadan
Tips - Berpuasa bukan sekadar menahan diri daripada lapar.

Sedar tidak sedar, sudah masuk hari ke-empat kita berpuasa di bulan Ramadan yang mulia ini. Pelbagai rintangan untuk menahan diri daripada makan dan minum serta melakukan perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa telah dan masi lagi dihadapi. Harap-harap puasa kita semua dalam tahun 2012 ni berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah.

Dalam bulan ini segala perkara yang kita buat, sama ada baik atau buruk, ia hanyalah datang dari diri kita sendiri kerana Saitan sedang bercuti dalam bulan ni :D. Bulan ini juga memperlihatkan perwatakan diri kita yang sebenar, sama ada masih melakukan benda-benda jahat (tanpa pengaruh saitan?) ataupun menjadi baik. 1. Sebelum berpuasa kenalah menjadi orang baik terlebih dahulu :D

Ada beberapa persoalan di sini. Adakah anda berpuasa kerana ianya diwajibkan? Anda berpuasa kerana ingin menjadi kurus? Anda berpuasa untuk berhenti merokok? Ataupun, ada yang tidak tahu kenapa perlu berpuasa? 2. Niat dalam berpuasa kena betul kalau tidak nanti, sia-sia berpuasa selama sebulan. Bacalah buku sekiranya tidak tahu dan sekurang-kurangnya tanya kepada yang tahu.

Happy Ramadan
Berpuasa di Bulan Ramadan
Picture by Panduanislam.com
Info grafik di bawah menerangkan serba sedikit mengenai persediaan di bulan Ramadan, cara makan dengan betul dan tips di bulan Ramadan.

Berpuasa di Bulan Ramadan

(Source) by : Khalil Aleker

3 comments:

  1. jin pun kene ikat jugak ker? :)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa...follow sini

    ReplyDelete
  3. SALAM RAMADHAN !
    Done follow here , do visit my blog to :)

    ReplyDelete

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved