Harry Potter - Golden Snitch

Tips - Nak dapat Nuffnang CPUV


Tips - Nak dapat Nuffnang CPUV

Salam ^_^, baru 3 hari lepas khai buat update pasal Nuffnang CPUV (Cost per unique visit) Khai Menghilang. Sekarang dah ada dah.. hehehe, korang nak tahu apa khai buat untuk dapatkan balik? hmm, Khai cuma buat 1 benda simple jer. Khai buat post pasal Nuffnang tu laa.. Hahaha. Mungkin post tu yang membuatkan blog Khai dipilih, dan diberikan CPUV.

Selain buat post pasal Nuffnang, Khai juga ada membuat beberapa backlink kepada Nuffnang. Untuk membuat backlink, korang jangan letak 'rel=nofollow' attribute pada link korang. Hmm, korang tengok gambar di bawah tentang cara untuk memberikan backlink kepada blog/website lain.


Jangan tandakan bahagian "Add 'rel=nofollow' attribute" tu. Taipkan alamat website kemudian Tekan 'OK' dan korang telah berjaya memberikan backlink. Untuk mendapat lebih banyak backlink, korang rajin2lah memberi backlink juga. kalau owner blog yang korang bagi backlink tu baik hati, mrk pun akan bagi back link kepada korang (Macam Khai xD). Secara tidak langsung Page rank  pun boleh naik ^_^.

Selamat mencuba dan selamat berjaya :D

*Tips ni sekadar andaian sahaja dan tidak semestinya benar, Tapi ia berkesan pada KhaiAngel.Com mendapatkan kembali CPUV ^_^

Peace~

Tags: Tips nak Dapatkan CPUV Nuffnang, Cara Nak Dapat Nuffnang CPUV, CPUV Nuffnang, Cara Mudah Dapatkan CPUV Nuffnang

7 comments:

  1. Mcm mana nak buat klu kita ada 2 blog dan blog yg low traffic dpt byk CPUV. Ada apa apa nasihat? Boleh tahu mcm mana you olls table CPUV di atas. Copy mcm mana

    ReplyDelete
  2. Hello @Azie, Khai pun masih kurang pasti dengan cara Nuffnang memberikan CPUV. Biasanya ia akan dipilih mengikut kesesuaian blog dan juga "Survey" yang dibuat dalam Nuffnang.

    Tabble tu Khai copy guna "Snipping Tools" (Boleh juga dibuat menggunakan printscreen) dan Khai membuat sedikit edit dalam photoshop, menggunakan effect "gausian blur".

    ReplyDelete
  3. Your welcome @Lorlipop ^_^

    ReplyDelete

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved