Harry Potter - Golden Snitch

Gambar Protest Anti Innocence Of Muslim (11 Gambar)


Filem Innocence of Muslim telah menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia. Di negara Timur Tengah, demonstrasi penunjuk perasaan telah membawa kepada beberapa siri kematian semasa melepaskan kemarahan mereka terhadap video yang menghina Islam tersebut. Di Indonesia pula, protest dianjurkan Front Pembela Islam dengan berarak mengunakan motor secara beramai-ramai ke kedutaan AS. Di beberapa negara lain demonstrasi anti Amerika hanya melibatkan pembakaran bendera dan pertelingkahan antara demonstran dan pihak polis anti rusuhan. 


1. Tunjuk Perasaan Di Afghanistan

Penunjuk perasaan di Afghanistan membakar bendera AS sambil menjerit slogan semasa demonstrasi di Kabul pada 16 September 2012.


2. Tunjuk Perasaan Di Yemeni

Penunjuk perasaan di Yemeni cuba untuk memecah masuk kedutaan AS di Sanaa ketika memprotes ke atas filem Innocence Of Muslim pada 13 September, 2012. Tentera Yemeni berjaya untuk mengusir penunjuk perasaan yang menyerbu kedutaan di ibu negara Yaman dengan menembak tembakan amaran untuk menyuraikan beribu-ribu orang ketika mereka berarak menghampiri pintu pagar utama.


3. Tunjuk Perasaan Di Bangladesh

Aktivis parti Islam berdoa semasa protes terhadap filem Innocence Of Muslim di Dhaka pada 14 September 2012. Kira-kira 10,000 penunjuk perasaan di Bangladesh membakar bendera Amerika dan Israel.


4. Tunjuk Perasaan Di Pakistan

Tentera Pakistan menahan penunjuk perasaan yang menjerit slogan anti-AS kerana mereka cuba untuk masuk ke kedutaan AS semasa demonstrasi di Islamabad pada 14 September, 2012. Beratus-ratus Islamis Pakistan bangkit untuk memprotes video Innocent Of Muslim dan meminta kerajaan untuk mengusir duta AS dan lain-lain diplomat AS dari Pakistan.


5. Tunjuk Perasaan Di Filipina

Bantahan umat Islam di Filipina terhadap video anti-Islam Innocence Of Muslim di Marawi City Mindanao pada 17 September 2012.


6. Tunjuk Perasaan Di Indonesia

Perarakan penunjuk perasaan ke arah kedutaan AS untuk memprotes video menghina umat Islam "The Innocence Of Muslim" di Jakarta pada 17 September, 2012


Penunjuk perasaan membaling batu semasa protes terhadap filem bajet rendah menghina umat Islam di luar kedutaan AS di Jakarta pada 17 September 2012 Negara Islam paling ramai penduduk di dunia.


7. Tunjuk Perasaan Di Afghanistan

Penunjuk perasaan Afghanistan membakar patung Barack Obama semasa protes di Khost, Afghanistan pada 15 September, 2012.


8. Tunjuk Perasaan Di London

Penyokong Gerakan Politik Islam Hizb ut-Tahrir memprotes di luar Kedutaan AS di London terhadap video buatan AS anti-Islam mengejek Nabi Muhammad pada 16 September 2012.


9. Tunjuk Perasaan Di India

Penunjuk perasaan mengetuk karikatur Florida Pastor Terry Jones dengan kasut beliau semasa protes terhadap video The Innocence Of Muslim berhampiran US konsulat di Chennai, India pada 15 September, 2012.


10. Tunjuk Perasaan Di Lubnan

Islamis mengibarkan bendera Pembangkang Syria untuk menyatakan perpaduan dengan penunjuk perasaan anti-kerajaan Syria dan mereka membakar bendera Israel dan AS untuk membantah terhadap video "The Innocence Of Muslim" di Tripoli, Lubnan pada 16 September 2012.


Laporan Asal : The Atlantic Big Picture. Foto oleh AFP dan Reuters

Tags : Protest Against The Innocence Of Muslim, Demonstrasi Terhadap Filem The Innocence Of Muslim, Tunjuk Perasaan Terhadap Filem Menghina Islam, Filem Yang Menghina Islam, Filem Yang Menghina Nabi Muhammad

1 comment:

  1. woww..kesiannya..perbuatan yg menjejaskan reputasi sendiri..ganas mereka..

    ReplyDelete

Don't forget to drop your comment.. Thanks ya!

Tutorial Blog Tutorial Blog Tutorial Blog
Creative Commons License
Khaiangel (Dot) Com is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License
.
©KhaiAngel.Blogspot.Com All Rights Reserved